Muqaddimah

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah, Tuhan yang memiliki seluruh yang di langit dan dibumi. Selawat dan salam ke atas Junjungan Besar, Nabi Muhammad saw. Juga kepada seluruh sahabat baginda, seterusnya semua pejuang2 Isalam.

Emm... pagi2 ni tetiba je hati tergerak untuk cipta blog ni. Objektif blog ni ( ewah... skemanya) ialah untuk berkongsi dengan sahabat2 yang lain tentang semua yang ana ada. Biasanya orang akan luahkan apa yang terpendam dalam diari. Tapi, ana nak luahkan dalam blog ni je. Mudah2an blog ni dapat beri manfaat pada ana sendiri begitu juga kepada antum semua.

K, la... belum sarapan lagi ni. Pakar kesihatan kata, sarapan pagi tu penting. Jangan sekali-kali tinggalkan sarapan pagi ye. Berkaitan dengan kesihatan dan makan ni, anan nak kongsi sedikit kata-kata :
" Makanlah di waktu pagi ibarat makanan di raja,
makanlah di waktu tengah hari/petang ibarat makan orang biasa,
makanlah di waktu malam ibarat makan seorang hamba"
he..he..he.. x tahu la itu boleh di kategorikan sebagai kata-kata ke tidak. yang penting apa yang anak nak sampaikan ialah tentang cara pemakanan kita. Makan pagi banyak x ape, sebab siang tu kita nak keje banyak. Kepentingan sarapan pagi terbukti melalui sunnah Rasulullah yang menyuruh kita bersahur sebelum berpuasa.

emm... bebel plak pagi2 ni. InsyaAllah nanti ana sambung lagi. mak da panggil banyak kali suruh makan tu.

Sekali lagi segala puji bagi Allah Yang Maha Berkuasa, Selawat dan Salam kepada Rasulullah saw.